Eight Premier League managers are said to have taken bungs.

Eight Premier League managers accused of accepting transfer bungs

Published Add your comment

The Telegraph’s investigation into corruption in football doesn’t stop at Sam Allardyce.

The newspaper published videos of Allardyce meeting with undercover reporters in which he admitted that FA rules on third-party ownership could be bypassed.

It exposed Allardyce, sacked yesterday by the FA, as someone motivated by greed who was willing to take advantage of his position as England manager.

Article continues below

Even sadder is that Allardyce, who was expecting a £400,000 pay deal for his involvement in what he thought was a Far East deal, is reportedly not the only shady manager in the English game.

Eight current and former Premier League managers have been accused of receiving bungs in the Telegraph’s latest expose.

Article continues below

Football agents were filmed by undercover reporters detailing their dodgy dealings, with one agent saying a former top-flight manager has received “more backhanders than Wimbledon”.

Pino Pagliara features prominently in the latest investigation. He is an unlicensed agent who was banned from football for five years in 2005 for match-fixing.

England's worse than Italy

According to Pagliara, corruption in football is worse in England than it is in Italy, a country with a terrible reputation when it comes to illicit business.

“There’s one thing I’ve always been able to rely on, and that is the greed of general managers,” he says. “Here it’s even worse… I thought the Italians were corrupt.

Pagliara gave an example of one manager: “We know him very, very well. We do a transfer to [named club], [X] has winked at us and said ‘yeah, I want the player. Is there a little coffee for me, Pino?’

“Yeah, that’s what he will say. ‘Yeah, course there is. I’ll negotiate that coffee as well.’”


Why the eight weren't named

The Telegraph haven’t named any of the managers accused of taking bungs. Sky Sports reporter Kaveh Solhekol explained why.

“[The Telegraph] had footage of Sam Allardyce talking himself out of his job, they do not have footage of these managers. 

“All they have is hearsay and agents talking about stories they’ve heard - that is not enough for them to publish their names.”

The paper will, however, name the assistant manager who was allegedly filmed accepting a £5,000 payment from reporters posing as representatives of a Far East group that wanted to invest in players.

Should the Telegraph release the names of the eight managers? Let us know in the comments section below!

Do YOU want to write for GiveMeSport? Get started today by signing-up and submitting an article HERE:

England Football
Premier League
Arsene Wenger
Jose Mourinho
Sam Allardyce

Article Comments

Report author of article

Please let us know if you believe this article is in violation of our editorial policy, please only report articles for one of the following reasons.

Report author


This article has been written by a member of the GiveMeSport Writing Academy and does not represent the views of or SportsNewMedia. The views and opinions expressed are solely that of the author credited at the top of this article. and SportsNewMedia do not take any responsibility for the content of its contributors.

Want more content like this?

Like our GiveMeSport Facebook Page and you will get this directly to you.

Already Subscribed to Facebook, don't ask me again

Follow GiveMeSport on Twitter and you will get this directly to you.

Already Following, don't ask me again

Like our GiveMeSport Page and you will get this directly to you.

Already Subscribed to G+, don't ask me again